1 Aralık 2015 Salı

Yeni Uykudan Once Rituelimiz: Masallarda Duygularimizin Kesfi

Bir cok uzman cocuklarin yatmadan once hergun tekrar ettikleri rituellirin onlarin uykuya gecisini kolaylastirdigini belirtiyor.

Her evde oldugu gibi bizim evde de uykuya hazirlik adi altinda yaptigimiz bir dizi aktivite var. Dis fircalamak, anne ve babaya iyi geceler demek, son bir wcye ugramak ve bez degisimi, gece susamalarina karsi suluklarin doldurulmasi vb. siradan aktivitelerin yanina bir yenisini daha ekledik bu gunlerde. Gecenlerde olusturmaya basladigimiz kitaplik ve cevresi kis temali okuma kosemize gecip bir kitap seciyoruz.


Sectigimiz kitabi ya sadece ben okuyorum ya Huseyin Emirin resimleri yorumlayarak bize okumasini istiyorum ya da interaktif bir sekilde hep beraber okuyoruz.
Bu okumalara bir de gecenlerde oylesine aklima gelip yaptigim duygusal parmak kuklari da ekledik.



Bu kuklanin dort kosesinde dort farkli duygu temsili bulunuyor. Ben kitabi okurken bazi yerlerinde durup masal kahramaninin icinde bulundugu durumda ne hissetmis olabilecegini soruyorum.
Bunu yapma nedenim;
1- icinde bulunduklari duygulari isimlendirebilnelerini saglamak
2- olaylara karsi kendi bakis acilari ile hangi duyguyu hissedeceklerini ogrenmek
3- duygularin birbirine etkilerini ogretmek

Ornegin;
Nemo babasinin sozunu dinlemeyerek balikci teknesine yaklastiginda babasi ne hissetmistir?
Korku??? Kizginlik??? Endise???

Ya da ormanda bircok arkadasi olmasina ragmen hic kardan adam arkadasi olmayan kardan adam kendini nasil hissediyor?
Yalniz?? Uzgun??

Peki Simsek Mcqueen yarisi kazanmak yerine kaza yapan arkadasina yardim ettiginde nasil hissediyor?
Mutlu?? Yardimsever??

Cocuklarin olaylari nasil yorumladigini anlamak ve duygularinin farkina varmasini saglamak icin cok yararli oldugunu dusunuyorum. Tavsiye ederim ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder