26 Kasım 2015 Perşembe

Kahvalti Motivasyonlari... Yemekli Hikayeler... Magara...

Cocuklar nedense kahvalti konusunda cogu zaman biraz isteksiz olabiliyorlar. Gunun en onemli ogunu olan kahvaltilari onlar icin renkli hale getirmek de tabii bize dusuyor. Hangi yontem olursa olsun pes pese uygulandiginda faydasini kaybediyor. Bu nedenle kucuk buyuk etki dusunmeden hergun yeni yontemleri evirip cevirip kullanmada fayda var.

Ozellikle son 3-4 aydir duzenli olarak her gun ailecek uzun kahvaltilar yapma firsatimiz oldugundan cocuklari bu konuda desteklemek ile ilgili edindigim bir kac kucuk numarayi paylasmak istedim:

Tabak susleme sanatina hic girmiyorum cunku bu yontem hem cok yaygin hem de benim gibi sanat sever cocuklariniz varsa o tabaga kiyamazlar :D

Ucakti... balikti... geldi gittiler ise bulundugumuz yas grubuna pek hitap etmiyor. Bu nedenle ara sira Beyza icin denesek de etkisi uzun surmuyor.

Tablet, telefon, Tv isin kolay yolu gibi gorunse de sofraya saygi, aile iliskileri, zaman kavramindaki farkindalik gibi bazi konularda sorun olusturdugundan bizim sofralarimiz bu sure icinde teknolojik aletlere kapali.

Peki geriye ne kaldi???

Benim denedigim ve en cok ise yarayan iki baslica yontem var. Oncelikle kahvaltiya herkes esit saygi duymali. Yani cocuktan ne bekliyorsaniz siz de onu vermelisiniz. En ufak bir kaytarmada cocuklar aninda bunu hissederler. Gelelim yontemlere; kahvaltiyi sizin icin degil cocugun onemsedigi ve baskin oldugunu hissettigi bir ogun haline getirmek.

Nasil mi?
Tabi ki fikrini alarak. Biz buzdolabina gidip cocuklarla birlikte seciyoruz kahvaltida yiyeceklerimizi. Secenekler zaten belli ama belli olani belirsizcesine yasayip sorumlulugu cocuga birakmak ogunu sahiplenmesine yardimci olur.

Sonrasinda sofra hazirlamaya yardim. Yasi kac olursa olsun herkesin bu hayatta ucundan tutabilecegi bir is vardir. Su da bir gercek ki emek verdigin sey sana daha yakindir.

Sofraya oturdugumuzda herkes tabagina alacagi urunu kendi secer ve eger tabagina aldiysa onu bitirmeden  kahvaltiyi tamamlayamaz.

Bu yonteme ek olarak ara ara siparisler de kabul edilir. Ornegin yarin pogaca mi yesek? gibi...

Dun de yine boyle bir gundu. Huseyin Emir evdeki pogacayi BISI sanmis ve olmadigini anladiginda uzulmustu. Sonra dudaklari bukulmus bir sekilde bana dondu vee... "Annecim bana yarin magara yapar misin?" dedi.
Yaparim yaparim tabii de... magara derken??
"Hani icine peynir domates sakliyoruz ya?"

Dankk... Dankk...

Gecenlerde BISI yapmistim. Balon gibi kabaran BISIyi cocuklara "magara yapalim mi?" diye tanitmis, "magaraya kimler saklansin?" sorusu ile de peynir domates saklayip yedirmistim. Meger benim guzel oglumun aklinda MAGARA diye kalmis.

"Yaparim tabiii kuzum benimmm..." diyip sabah oyalanmayayim diye gece yatmadan hamurunu hazirlamistim.

Zaten, BISI diyince hep bi ekstra ozenirim nedense... annemden gecmis bu hallerim. Kizarmis Hamura da anlam mi yuklenir demeyin. BISI benim icin kizatmis hamurdan cok Anne Jestidir, Samimiyettir, Komsuluktur, Gece Kacamagidir, Sohbettir...

Bir gece buzdolabinda bekleyen hamurdan hic olmadigi kadar basarili sonuc aldim ve nedense bir gurur duydum kendimle :)
Hepsi balon gibi olan BISIler sofrada yerini aldilar.
Beyza hanimla "bak balonlara" diyerek basladigim hikayeyi Huseyin Emir beyle magarada saklanan yiyecekler olarak tamamladim.

Mutluluk sevgi sicaklik guven... aslinda hayatin icine saklanmis ufacik paylasimlarin icerisinde buyuyorlar... sadece fark etmek ve keyif almak gerekiyor...
Bu arada madem o kadar anlam yukledim ve hikayeler ile bezedim, bir de mini tarif vereyim. Eminim herkesin bir BISI tarifi var bu hayatta bizim BISI de soyle dostlar :

1 adet yumurta
2 dolu corba kasik yogurt
1 paket karbonat
Bir tutam tuz
3 su bardagi un (kivamina gore azaltip arttirabilinir)

Bana gore bugunden sonra puf noktasi geceden sabaha bekletmektir ;)

AFIYET BAL SEKERLER OLSUN...
 AMA EN COK DA COCUKLARA OYUN OLSUN :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder