14 Ağustos 2016 Pazar

Zeytinyagli Sarma/Dolma Ici Yemek Kurt Yapar Mi?


Zeytinyağlı Yaprak Sarması ya da mis gibi biber dolmasını kim sevmez ki??... Henüz sofraya gelmeden her aşamasında ufak ufak hissettirmeden azalır sayısı... Öyle bir lezzettir ki insan bir başladı mı duramaz... Hele tencereden ya da buzdolabından gizlice tırtıklıyorsan değme keyfine :)


Eğer konu zeytinyağli sarmalar/dolmalar ise lezzeti çiğken başlar... Hafif pişirilmiş soğanlı ve baharatlı pilavın üzerine pilav tanımam dostlar... Belki içindekilerin lezzeti belki de yasak, sadece tadımlık erişime açık olması... hiç bir neden gerçeği değiştiremez ki

BIR ANNE TEPSISINI ALMIS, SALONDA YAPRAK SARMAYA BASLADI MI TUM YAVRULAR IC PILAVINA SULANIR :)))

Ben küçükken annem ne zaman sarma için hazırlık yapsa kardeşim ve benim bir olur olmaz karnımız acıkırdı sanki... hemen tepsinin yanina oturur masum kedi yavrusu bakışları ile "annecim biraz tadına bakabilir miyim?" demeye başlardık.


Annem once kıyamaz biraz verirdi ama sonra bu taleplerin sonu gelmeyince "Kızım yeter, çok yerseniz kurt olur midenizde" derdi..

Biz biraz daha dolanır bu sefer yardım etmek isterdik beceremeyeceğimizi bile bile... tabii amaç zaten beceremeyip yamuk yumuk olanları "aaa... anne bu hiç olmadı. Neyse ben bunu bi yiyim bari.."lerle mideye indirmekti...

Ahh ahh annecim ne baskı altında sarardı sarmasını :))

Bu durum bir tek bizde böyle diye düşünürken yıllar geçti ve ben de anne oldum.

Baktım sistem aynı.. ne zaman iç pilav mevzu olsa bizim bıdıklar kedi yavrusuna dönüyor. Bir iki midede kurt hikayesine başvurdum mecbur. Hani sanki yaprak sararken çocuklara direnmek işin usulu gibi bir psikolojideydim.


Sonra durdum... kendi çocukluğum geldi aklıma... hooop bir empati kurdum veeee....

Artık iç hazırladığımda tepsimi alıp sarma yapmaya başlamadan bir kısım pilavı biraz daha pişiriyorum. Böylece etrafimdaki masum minik kediciklere gönül rahatlığı ile tam kararinda pişmiş soğanli baharatlı ve limonlu iç pilavını veriyorum ve onlar pilavlarıni yerken ben de tüm baskılardan uzak sarmamı/dolmami yapiyorum.



Aaa... ne kadar da kolaymış.... herkes mutlu 😁


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder