28 Kasım 2015 Cumartesi

PROJELER-2: Resim Boyama-Oykulu Kitap ve Klip hazirlama

Disney Pixarin yapmis oldugu en basarili animasyonlardan biri Arabalar. Konusu, kurgusu ve verdigi dersler acisindan 3-6 yas cocuklarinin gonlunde ayri bir yeri var.
Huseyin Emir arabalar ile gectigimiz bahar tanisti ve gecen zaman ile arabalara olan sevgisi git gide artti. Ozellikle son 3-4 ayda oyuncaklarinin da aramiza katilmasi ile arabalar filminin tum karakterleri aileden biri oldu diyebilirim.
Bu sevgisinin son donemlerdeki somut yansimalarindan biri de karakter boyamalari oldu. Belirli araliklarla o an ne istiyorsa arayip bulup ciktisini aliyor hatta istedigi gibi olmaz ise bana cizdirip oyle boyuyordu. Tabi tum boyamalar odasindaki giysi dolabindaki yerini buyuk biz ozenle aliyordu.
Yaptigi isi o kadar onemsiyor ve o kadar mutlu oliyordu ki her gece yatmadan resimlerini suzuyor. Kimi bir ara odada yakalasa cizdigi resmin ayrintilarini uzun uzun anlatiyordu.

Son bir iki haftadir bu durumun yogunlugu azaldi. Gerci dolabimizin kapaginda da yer kalmamisti. Yeniliklere yelken acmak amacli bir gun resimleri kaldirsak mi diye sorma gafletinde bulundum ki cevap tabi ki HAYIR oldu.

Sonra aklima bir fikir geldi ve bu fikiri oglum da begendi. Huseyin Emir akrep burcu ve emek verdigi ya da hatirasi olan herseyine cok bagli. Bu resimlerde onun icin cok degerli. Ben de bu farkli zamanda birbirleri ile iliskisiz yaptigi resimleri toplayip urettigimiz yeni bir hikaye kurgusunda siralamayi ve bu boyamalardan resimli bir kitap olusturmayi onerdim. Boylece ne zaman isterse kitabini okuyabilecek diledigi her yere de goturebilecekti.

Bunun icin 1 dolara renkli kartonlardan olusan bir defter aldik. Kafamizdaki kurguya gore resimleri dizdik ve ben de hikayemizi kaleme aldim.

Iste buyrun hikayemiz:












Bu fikir ikimizin de cok hosuna gitti. Sonra baktim bugun canimiz sıkıliyordu. Hadi dedim kalk bu hikayeyi bir de oyuncaklarinla oynayalim. Birlikte kendi derledigimiz piyesi oyuncaklarla oynadik.

Baktim bizim oglanin cok hosuna gitti, e izlemeyi de seviyor arabalari... isi daha da buyuttuk ve yazmis oldugumuz hikayedeki resimlerin aynisini oyuncaklarla kurgulayip fotosunu cekerek mini bir klip hazirladik. Hikayeden sonra daha anlamli gelebilecek klibimiz:
Aksam olunca da ailece oturup bu klibi izledik. Boyamalar ile baslayan seruvenin boyle bir klip ile bitecegini kim bilebilirdi? Ama urettigimiz seylerden yeniden yeniden birseyler uretmek gercekten cok keyifliydi.

Cocuklarimla hayallerimizin sonu yok... onlar minik yurekleri ve icindeki o kocaman saf ve masum sevgi ile hayal kuruyorlar... ben sadece onlara elle tutulan guzel seylerin hayallerle basladigini ogretmeye calisiyorum... bazen uretmek icin yeni birseye ihtiyaclari olmadigini, ellerindekilerin kiymetini bilerek cok ama cok guzel seyler uretebileceklerini bilsinler... kendilerine guvensinler ve hic vazgecmesinler istiyorummmm.... hadi insallah ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder